Şiir

Şiir
Ben Osmanlıyım

Okudum Not Aldım

Okudum Not Aldım
Hayatta İki Şey

Türkçe... (Mi?)

Türkçe... (Mi?)
Tehlike...

Okudum Not Aldım

Okudum Not Aldım
Ne Çıkar Ateşböceği Sansalar Bizi…

Ben Osmanlıyım

25 Şubat 2009 Çarşamba

Ben Osmanlıyım
Dinle evlât! Sana bir çift söylenecek sözüm var;
Beni bilmek ister isen Hakka bağlı özüm var.
Neslim bana bühtân etmiş, yüreğimde sızım var.

Bu sayfalar tanır beni, ha bu kitaplar tanır;
Şanlı tarih dile gelse, bütün dünya utanır!

İlim, irfan, medeniyet yaymak için büyüdüm,
Kuru kavga için değil, hizmet için yürüdüm.
Bir küçücük beylik idim, üç kıtayı bürüdüm!

Bu tepeler tanır beni, ha bu ufuklar tanır;
Şarktan güneş doğduğunda, gölgem garba uzanır.

Mazlumların gözyaşını şefkat ile silmişim,
Vatan, nâmus, din ve devlet kıymetini bilmişim,
Irzıma göz dikenlerin haklarından gelmişim!

Bu hisarlar tanır beni, ha bu kal'alar tanır,
Nal sesimi işitenler, kıyamet koptu sanır!..

Hanefi Söztutan

2 Yorum:

Vefâ Arşivi dedi ki...

"Hanefi Söztutan, 1965 yılında Kars'ın Sarıkamış ilçesine bağlı Sırataşlar köyünde doğdu. 1979'da Erzurum Endüstri Meslek Lisesi'nden mezun olduktan sonra İstanbul'a yerleşerek hayalindeki meslek olan gazeteciliğe başladı. Mesleğine devam ederken, Anadolu Üniversitesi İktisat Fakültesi'ni dışarıdan bitirdi. Gazeteciliğin hemen her dalında görev yapan Söztutan'ın yazdığı şiir, hikaye ve romanları çeşitli gazete ve dergilerde yayımlandı. 1990'lı yıllarda özel televizyonların açılmasıyla çeşitli kanallarda metin yazarı ve senarist olarak görev yapan Hanefi Söztutan'ın pek çok dizisi ve filmi yayımlandı. Gazetecilikte 25 yılı geride bırakan Hanefi Söztutan, sürekli basın kartı sahibidir."

25 Şubat 2009 19:29
Unknown dedi ki...

Sağolun

23 Aralık 2018 14:43

Yorum Gönder

 

2009 ·Vefâ Arşivi by TNB