Şiir

Şiir
Ben Osmanlıyım

Okudum Not Aldım

Okudum Not Aldım
Hayatta İki Şey

Türkçe... (Mi?)

Türkçe... (Mi?)
Tehlike...

Okudum Not Aldım

Okudum Not Aldım
Ne Çıkar Ateşböceği Sansalar Bizi…

Hayatta İki Şey

18 Mart 2009 Çarşamba


İki şey; kalitesiz insanın özelliğidir:
1- Şikâyetçilik.
2- Dedikodu.

İki şey; çözümsüz problemleri bile çözer:
1- Bakış açısını değiştirmek.
2- Karşındakinin yerine kendini koyabilmek.

İki şey; yanlış yapmayı engeller:
1- Şahıs ve olayları akıl ve kalp süzgecinden geçirmek.
2- Hak yememek.

İki şey; kişiyi gözden düşürür:
1- Demagoji (Laf kalabalığı).
2- Kendini ağıra satmak (övünmek).

İki şey; insanı nitelikli insan yapar:
1- İradeye hakim olmak.
2- Uyumlu olmak.

İki şey; ekstra değer katar:
1- Hitabet ve diksiyon eğitimi almak.
2- Anlayarak hızlı okumayı öğrenmek .

İki şey; geri bırakır:
1- Kararsızlık.
2- Cesaretsizlik.

İki şey; yeni şeyleri ortaya çıkarmayı sağlar:
1- Nitelikli çevre.
2- Biraz delilik.

İki şey; ömür boyu boşa kürek çekmemeyi sağlar:
1- Bir işe kabiliyetli olmak.
2- Sevdiği işi yapmak.

İki şey; başarının sırrıdır:
1- Ustalardan ustalığı öğrenmek.
2- Kendini güncellemek.

İki şey; başarıyı mutlulukla beraber yakalamanın sırrıdır:
1- Niyetin saf olması.
2- Ruhsal farkındalık.

İki şey; milyonlarca insandan ayırır:
1- Problem değil, çözümün parçası olmak.
2- Hayata ve herşeye yeni (orijinal, farklı) bakış açısıyla yaklaşabilmek.

İki şey; gelişmeyi engeller:
1- Aşırılık (mübalağa, abartı, ifrat).
2- Felâkete odaklanmış olmak.

İki şey; çözüm getirir:
1- Tebessüm.
2- Susmak.

03.02.2009 - Salı
http://www.turktakvim.com/

0 Yorum:

Yorum Gönder

 

2009 ·Vefâ Arşivi by TNB