Şiir

Şiir
Ben Osmanlıyım

Okudum Not Aldım

Okudum Not Aldım
Hayatta İki Şey

Türkçe... (Mi?)

Türkçe... (Mi?)
Tehlike...

Okudum Not Aldım

Okudum Not Aldım
Ne Çıkar Ateşböceği Sansalar Bizi…

Müşfika Sultan'ın edebi

15 Nisan 2009 Çarşamba

"2. Abdülhamid Han’ın hanımı Müşfika Sultan, kocasının vefatından sonra ve kızının da Avrupa’ya sürgün gitmesi üzerine, İstanbul’da yıllarca yalnız yaşar.
Ayşe Sultan annesini defaatle Avrupa’ya yanına çağırmasına rağmen bir türlü gitmeye yanaşmaz, bunun sebebini soranlara ise:
“Efendim takva sahibi bir zattı. Harem ağaları bile başlarını kaldırıp yüzüme bakmazdı. Avrupa’ya gittiğimi, yüzümü yabancı erkeklerin gördüklerini kabrinde hissederse güceneceğini, azap duyacağını düşünürüm. Onun için de kalbime taş basarak yıllar yılı dar-ı dünyada evlâdımın hasretine katlanırım” diye ibretli bir şekilde cevap verir."

0 Yorum:

Yorum Gönder

 

2009 ·Vefâ Arşivi by TNB