Şiir

Şiir
Ben Osmanlıyım

Okudum Not Aldım

Okudum Not Aldım
Hayatta İki Şey

Türkçe... (Mi?)

Türkçe... (Mi?)
Tehlike...

Okudum Not Aldım

Okudum Not Aldım
Ne Çıkar Ateşböceği Sansalar Bizi…

Bıçak gibi...

9 Şubat 2010 Salı

Afganistan...
“Afgan çocuğu” dendiği zaman gözünüzde ne canlanıyor?
***
Bosna...
Filistin...
Karabağ...
Irak...
Lübnan...
“Doğunun çocukları...” ne getiriyor aklınıza?
***
Ve biz seyrettiğimiz filmlerde...
Okuduğumuz romanlarda...
Neyle karşılaşıyoruz?
***
Kültür ve sanat...
Hayatı göstermeyen...
Hayatı zenginleştirmeyen kültürün ve sanatın ne anlamı var?
???
Dünyada yapılanlara bakın...
Türkiye’de konuşulanlara bakın...
Dizilere, sinema filmlerine, televizyon eğlencelerine...
***
Daha dün gece...
Her kanalda...
Saatler boyu üç kuruşluk insanların, üç kuruşluk hayatlarının, en adi sunumlarla servisi yapılmadı mı?
Haberlerde vahşetin en iç burkan görüntüleri...
Ama “az sonra...” pembe hayatlar...
***
Aynı mankenler... Aynı şovmenler... Aynı zengin playboylar... Aynı şarkıcılar...
Aynı seviyesiz sorular ve cevaplar...
Hem de rezil bir montaj üslubuyla, saatlerce sündürerek...
***
Gerdirmek için bıçak altına yatanlarla...
Kopan kolunun, bacağının farkında olmadan yatan baygın çocuklar...
***
Ey Doğu’nun sanatkâr geçinip, halkına da hafif tepeden bakan “entel/entelektüel” televizyoncu, senarist, yönetmen, yapımcı, yazar ve çizerleri...
Bu gerçek acı için ne yaptınız?
Yoksa dolaştığınız yerlerde ve yaşadığınız gece yarılarında, manzara yeterince gözükmüyor mu?
Ve “Afgan çocuğu” dendiği zaman gözünüzde ne canlanıyor?

Dünya Hali
Murat Başaran
26 Temmuz 2006 Çarşamba
Türkiye Gazetesi

0 Yorum:

Yorum Gönder

 

2009 ·Vefâ Arşivi by TNB