Şiir

Şiir
Ben Osmanlıyım

Okudum Not Aldım

Okudum Not Aldım
Hayatta İki Şey

Türkçe... (Mi?)

Türkçe... (Mi?)
Tehlike...

Okudum Not Aldım

Okudum Not Aldım
Ne Çıkar Ateşböceği Sansalar Bizi…

Müslümana iman ettirmek!..

8 Şubat 2010 Pazartesi

Bende takıntı başladı; “cuma vaazından geliyorum” diyen hanım görsem, neler dinlediğini soruyorum. Dün de ablama sordum;
“Kur’andan anlattı biri, dedi. Hatta seslerin kaybolmadığını... Gök tabakalarından birinde toplanan sesleri bilim adamlarının da bulduğunu... Hazret-i Ali efendimizin sesinin diğerlerinden ayrıldığını, anlattı dedi...”
Siz de rastlarsınız mutlaka. Aslında söz şu: “Aranızda dinsiz mi vardı ki Allahü tealanın var olduğunu ve gayrimüslim mi vardı da Sevgili Peygamberimizin hak olduğunu ispata çalıştı size? Sual melekleri kaç kişiye (seslerin göğün hangi tabakasında biriktiğini) sormuş? Peki kaç kişi “helada nasıl temizlendiğinden” mes’ul değil?
*
Böyle bir konu açtım, çünkü; iyi niyetli, samimi Müslüman hanımların önüne biri çıkıyor, bir “Mealli Kur’an” açıp konuşup, coşup coşturuyor, ağlayıp ağlatıyor!.. Ee, ne kötülük var ki bunda?.. Şu var: Bu insanlar, en az bir hafta daha böyle bir yere uğramayacaklar. Hazır ele geçirdiğinde onlara “hal bilgisi” o-k-u-s-a-n-a! Menkıbe o-k-u-y-a-r-a-k evliyayı sevdirsene! Fıkıh o-k-u-y-a-r-a-k her an lazım hayat ölçüleri versene ellerine!..
Buluta bak ki Allah’ın varlığına şahit olasın; böceğe bak ki Yaradan’ı tanı!.. Yahu Müslüman’ım ben! Sen bana tekrar tekrar iman ettirmeye uğraşacağına; “hangi durumda, neyden, nasıl sakınacağımı ve hangi işi veya farzı, ne zaman ve nasıl yapmam gerektiğini o-k-u-s-a-n-a!
*
Bazı konuşma meraklılarının en hoşlarına giden huy; Kur’an-ı kerimi açıp öyle konuşmak! Ki vah bu “keskin kılıcın” farkında olmayana!..
Çünkü bir cahil; sadece saygı ile baksa, kendisini Cennete uçuracak olan Kur’an-ı kerîm... Bir tek harfine yanlış mânâ veren diplomalı inatçıya Cehennemin dibini boylatır!
Bu ne gözü kara cürettir, anlamak mümkün değil!

Stop
Muammer Erkul
18 Ocak 2009 Pazar
Türkiye Gazetesi

0 Yorum:

Yorum Gönder

 

2009 ·Vefâ Arşivi by TNB