Şiir

Şiir
Ben Osmanlıyım

Okudum Not Aldım

Okudum Not Aldım
Hayatta İki Şey

Türkçe... (Mi?)

Türkçe... (Mi?)
Tehlike...

Okudum Not Aldım

Okudum Not Aldım
Ne Çıkar Ateşböceği Sansalar Bizi…

Mutluluğun renkleri

10 Şubat 2010 Çarşamba

Bahar geliyor...
Günler uzayacak...
Güneş yüzünü daha çok gösterecek...
Onun beyne pozitif mesajlar gönderen yansımaları içimizi aydınlatacak...
Ve bakışımızı...
Renklerin armonisinde, “yaşama sevinci”ni arayacağız...
***
Her mevsimin ayrı bir hüznü, ayrı bir coşkusu vardır yaşayabilene ama...
Yüreğinde derin hırslar barındırmayan yalansız hayatlarda, baharın coşkulu yüzü diğer mevsimlere göre daha yakındır...
Ben tutup şimdi güzel şeylerden bahsetmek için çok da kullanışlı bir argümana sarılmış durumdayım; bahara...
Vazgeçmeye de niyetim yok.
Belki kandırmaca; enerji tasarrufu falan doğrudur da...
Saatleri ileri-geri almak beni cidden çok ilgilendiriyor...
On-on beş gün sonra havanın birden bire bir saat geç kararması kesinlikle keyfimi arttıracak...
İşte o zaman tamamdır; kar-kış muhabbetleri geride kalmıştır...
***
Aydınlık bir ihtiyaçtır ve gecenin kudsiyetine elbette gölge düşürmez...
Ancak çağımız “Karanlık Orta Çağ”ı mumlu aratacak kadar, “karanlık” alışkanlıklar, senaryolar ve kandırmacalarla doludur...
Ve karanlık, çift kişilikli doktorun masum yüzüne bürünmesi gibi aramızda “aydınlık satma iddiasıyla” dolaşmaktadır...
Onun için günün ışığı ve o ışığın renkleri parlatması, sahici bir moraldir...
***
Mevsimler...
Kış gri-beyaz, bahar yeşil, yaz oranj ve sonbahar sarı...
Ve gün...
Sabah sarı-beyaz. Öğle sarı-mavi. İkindi bütün renklerin gölge vurmuş hali... Akşam illaki kırmızı-siyah. Gece siyah-mavi...
Sonra duygular...
Sevinç gün ışığı... Öfke karanlık... Aşk ateş rengi... Hüzün bütün renklerin gölge vurmuş hali...
***
Bahar geliyor...
Grinin tonları, yerini renklere bırakıyor...
Gündüz gözüyle görmekten sevinç duyacağımız dostlarımız için zamanımız çoğalıyor...
Ne güzel...
Siz...
Baharı hissedebiliyor musunuz?
Renkleri görebiliyor musunuz?

Dünya Hali
Murat Başaran
15 Mart 2006 Çarşamba
Türkiye Gazetesi

0 Yorum:

Yorum Gönder

 

2009 ·Vefâ Arşivi by TNB