Şiir

Şiir
Ben Osmanlıyım

Okudum Not Aldım

Okudum Not Aldım
Hayatta İki Şey

Türkçe... (Mi?)

Türkçe... (Mi?)
Tehlike...

Okudum Not Aldım

Okudum Not Aldım
Ne Çıkar Ateşböceği Sansalar Bizi…

Sevgimin kurdelesi ateşten

10 Şubat 2010 Çarşamba

Bir yıl daha geride kalırken, geleceği düşündüm...
Ölümü...
Yeni bir yıl... Yeni umutlar...
Palavra...
Yeni bir yıl, sona biraz daha yaklaşmak...
Nasıl bir son?
Bu sorudan korkmadan, hediyelik eşya satan dükkanlara saldırmak arsızca...
Ve plastik sevgileri... kurgulanmış sevgileri, eciş bücüş ama rengarenk para tuzaklarına gömüp paketlemek sonra...
“Al... Seni hatırladım... Ve senin için zahmete girdim... Bu anlamsız ambalaj, sana sevgimi gösterebileceğim yegane vasıtadır... Çünkü sevgim o kadar derindir ki (!) ancak bu ucube ifade edebilir...”
“Bu sene yılbaşı hediyeliklerinde ne moda?”
***
Bir yıl daha geride kalırken, durduğum yer, kendime ve sevgilerime ve sonra ölüme baktığım yerdir...
Yılbaşı, takvimin kulağımızdan çekip “Zaman geçiyor” haykırmasından ibarettir aslında...
Ama...
Ama bize dayatılan, sonsuza yeni bir başlangıç yaptığımız paranoyasıdır...
“Yeni yıl... Yeni heyecanlar... Yeni umutlar...”
***
Karamsar mıyım?
Evet... Doğru...
Böyle bir iyimserlik faciası karşısında, sorgulanması gereken karamsarlığım, daha da artıyor...
Daracık bir yerden baktığımı söyleyecekler belki ama, ısrarlıyım...
Kutlu, mutlu, belirli günler, hediyelik eşya sektörünün dayatması altında çoğalıyor ve anlamsızlaşıyor giderek...
Ve işin acı tarafı...
Sevgi ve hediye gibi mukaddes bir duygu ve eylem, işporta malı oluyor...
***
“Bu sene yılbaşı hediyeliklerinde ne moda?”
“Ucuz bir hediye bulmam lazım... Ucuz ama gösterişli...”
***
Kimi kandırıyorsunuz?
Veya kandırılmaya razı insanların içinde ne işiniz var?
***
Ben...
Seviyorsam eğer...
Gözlerim söyler bunu...
Duruşum...
Bakışım...
Ateş olur, yakarım...
Yangınım hayat verir...
Paketlenemez...

Dünya Hali
Murat Başaran
21 Aralık 2005 Çarşamba
Türkiye Gazetesi

0 Yorum:

Yorum Gönder

 

2009 ·Vefâ Arşivi by TNB