Şiir

Şiir
Ben Osmanlıyım

Okudum Not Aldım

Okudum Not Aldım
Hayatta İki Şey

Türkçe... (Mi?)

Türkçe... (Mi?)
Tehlike...

Okudum Not Aldım

Okudum Not Aldım
Ne Çıkar Ateşböceği Sansalar Bizi…

Uyandırma servisi

10 Şubat 2010 Çarşamba

Şimdi sonbahardan bahsetmenin vaktidir Eylül kapımıza dikilmişken...
Serin rüzgârları ve sarı yapraklarıyla hüznü mırıldanır davetkârlarına...
Uyandırma servisi gibidir hayat otelinin...
“Yok” sayamazsınız sırtınızı dönüp...
Ömrünüzden kayıptır tadını çıkarmamak...
***
Hüznün tadı...
Hüzün öldürmez... Hayata buruk bir kıvam katar sadece; o kıvamdan anlam çıkarmak bize düşer...
Hüzün ruhun derinlikle yoğrulmasıdır...
Zamana karşı mukavemet sağlar. Geçmişi, bugünü ve geleceği aydınlatır. Zamanı anlamayı aydınlatır...
Başıboş sürüklenişe tatlı bir frendir; ayna tutar halimize...
***
Tutup kolumuzdan bir kaldırım çay ocağına oturtur; demli bir çay ikramıyla...
Günün bir adım dışına taşır rahat görebilmemiz için...
Dakikaların hızı kesilir; düşüncenin hızı artar...
Ayak ucumuzda sarı yapraklar...
Yanağımızda serin bir rüzgâr...
Merhaba Eylül...
Merhaba hayatım!
***
Bir doğum günü partisidir Eylül’ün çekiştirmesi tenhalara...
Yalnız kutlanır...
Geride kalanları gösterir önce...
Ve “yarın” diye bir şey olmadığını...
“Bugün”ün elini tutup avucumuza koyar; sımsıkı kavramamız için...
***
Okullar açılıyor...
Ramazan geliyor...
Kış bastıracak...
***
Kaçıncı okul heyecanı...
Kaçıncı Ramazan sevinci...
Kaçıncı kış telaşı...
***
Eylül...
Ve sonbahar...
Yorulduğumuzda oturmak istediğimiz bankın nemli olduğunu görünce yaşadığımız çelişkidir...
Kısa süren...
Gülümseten...
Merhaba Eylül...

Dünya Hali
Murat Başaran
30 Ağustos 2006 Çarşamba
Türkiye Gazetesi

0 Yorum:

Yorum Gönder

 

2009 ·Vefâ Arşivi by TNB