Şiir

Şiir
Ben Osmanlıyım

Okudum Not Aldım

Okudum Not Aldım
Hayatta İki Şey

Türkçe... (Mi?)

Türkçe... (Mi?)
Tehlike...

Okudum Not Aldım

Okudum Not Aldım
Ne Çıkar Ateşböceği Sansalar Bizi…

‘Aşk’ çok satar!

9 Şubat 2010 Salı

Rezil ve sefil magazin, ayağa düşürdü önce...
Haber başlıklarının klişesi haline gelen "Aşk trafiği" benzetmesi ne kadar aşağılandığının göstergesiydi aslında...
Mübtezellikle "aşk" gibi yüce bir "hâl"in yanyana gelmesi, "aşk"ı arayan gönülleri zaten kanatıyordu.
Bu işin ne kadar vahim bir mana cinayeti olduğunu gördüklerinde, çarpık ilişkilerine uygun(!) bir yakıştırma buluverdiler: Seviyeli birliktelik...
İyi...
En azından "aşk"ın yakasından düşüyorlardı işte...
.....
"Aşk" ki, duyunca duracak ve "hazır ol"a geçeceksin, önünü ilikleyip...
Orada hayatın ötesine taşmaya çalışan "yürek"li bir çırpınış vardır.
Söndürülmez bir ateş ve öpülesi gözyaşları vardır gül kokan...
Anlatılmaz ve anlaşılmaz; "Onda yok olmaya" sürükleyen bir hayranlık destanıdır aşk...
.....
Aşkı anlatabildim ve hatta aşktan bahsedebildim mi?
Elbette hayır...
"Kâinatın Hârikası"na bir tuğla taşıma gayretine ne denirse...
.....
Ama...
Aşktan söz etmek, hizaya sokan, huzur veren ve üç günlük dünyanın gerçekten üç gün olduğuna dair tesirli bir nasihattır ki, el çekmek ne mümkün.
Her şeyin sahtesiyle başımız beladayken, "gerçek aşk"ı arama ve anlama arzusu en insani ihtiyacımızdır.
Ve nefsimizin prangasından sıyrılıp bakabildiğimizde, derinliği daha çok Kerem ile Aslı'nın değil, sevgili Yunus Emre'nin veya Hazreti Mevlana'nın menkıbelerinde buluruz...
Olsun...
Bugünün duygusuzluk bataklığında, Kerem ile Aslı, nadide bir gül ve bülbül resmidir gönlümüzü okşayan.
Muhabbetlerinin temizliği başımızın tacıdır.
.....
Şimdi...
Rezil ve sefil magazinin tehdidi biraz olsun azalmışken...
Yeni bir cereyan ürperti veriyor.
Yayınlanan her on kitaptan sekizinin "aşk"tan sözetme iddiası ve gayreti, yayıncılıkta yeni bir ticari trendin başlangıcı gibi duruyor.
"Aşk Belki"nin yazarı olarak, "yanılıyor" olmayı ümid ediyorum...
.....
Tabii ki "aşk" herkese lâzım...
Ama...
Yazmak için değil...
Yanmak ve yaşamak için...

Dünya Hâli
Murat Başaran
18 Mart 2003 Salı
Türkiye Gazetesi

0 Yorum:

Yorum Gönder

 

2009 ·Vefâ Arşivi by TNB