Şiir

Şiir
Ben Osmanlıyım

Okudum Not Aldım

Okudum Not Aldım
Hayatta İki Şey

Türkçe... (Mi?)

Türkçe... (Mi?)
Tehlike...

Okudum Not Aldım

Okudum Not Aldım
Ne Çıkar Ateşböceği Sansalar Bizi…

Başarının görkemi!

9 Şubat 2010 Salı

Bugünün popüler kitapları, "başarı"ya endekslenmiş hayatlar için sayısız formüller sunuyor.
Göze hoş geliyor, ilk bakışta...
Afilli isimler kapakları süslüyor; "İnsan Yönetme Sanatı", "Çığır Açıcı Düşünce", "Sınırsız Düşün Hayatın Değişsin", "Başarıyı Yakala", "Mutluluk Başarmaktır"...
Bir çoğunun yazarı yabancı...
Bir çok kitap ismi de...
Hemen altında ne menem bir şey olduğunu yabancı dil bilmeyenler de hissetsin diye Türkçe bir alt başlık...
Hedef hep aynı; başarmak...
Eyvallah...
"Başarmak" hepimize lazım.
.....
Derler ya, "Elbise yürütür, para konuşturur" diye...
Kitaplardaki "başarı" kavramıyla, yakalanmak ve ulaşılmak istenen budur zaten: Zengin olmak!
.....
"Yükselmenin Altın Kuralları"yla, nasıl konuşacağınızı öğrenirsiniz. Böylece, içinizden gelmese bile, nerede hangi sesleri çıkaracağınızı, nasıl bir yüz ifadesi takınacağınızı ve dahi nasıl yürüyeceğinizi bilirsiniz.
Bütün bunlar, karşınızdakileri etkilemek içindir.
Sizi olduğunuzdan "daha iyi" görmelerini sağlamak ve gerçekte hak ettiğinizden "daha iyi" bir ilgiyi ve "daha iyi" bir pozisyonu kapabilmek için...
.....
Etrafımızda bu eğitim furyasının ürünü insanlar çoğalıyor.
Ve ben maalesef şikayetçiyim.
Daha biraz önce "bir şeyler başarmış" gibi veya "her an herşeyi başarmaya aday" hallerde tiplerin "pozitif pozitif" dolanmaları asabımı bozuyor.
Tamam; tuhaflık bende olabilir ama...
Bütün bu sahte eğitim aparatlarını, plastik cerrahlara, sözde eğitimli tipleri de, gerdirilmiş geçkin tazelere benzetiyorum. Uzun sürmüyor; pörsüyorlar.
.....
Bu kitaplar formülasyonların yanı sıra bol örneklerle doludur.
Yaşanmış örnekler.
Ve hepsinde kişi veya kuruluşların nasıl inanılmaz bir şekilde daha çok kazanır hale geldikleri ve ilgililerin mutluluğu sergilenir.
Sonuç: "Başar! Kazan! Mutlu ol!"
Satın alınabilir mutluluklar, çabuk tükenen mutluluklardır halbuki...
.....
Yaşarken bitmeyecekmiş gibi hissedilen, geriye dönüp bakılınca aslında ne kadar çabuk geçtiği anlaşılan bir hayat, böyle bir koşturmacaya feda edilmeli midir?
Üstelik...
Ölümden sonra işe yaramayacak bir zenginlik ve mutluluktan olsa olsa geriye "görkemli" bir mezar kalır...

Dünya Hali
Murat Başaran
11 Mart 2003 Salı
Türkiye Gazetesi

0 Yorum:

Yorum Gönder

 

2009 ·Vefâ Arşivi by TNB