Şiir

Şiir
Ben Osmanlıyım

Okudum Not Aldım

Okudum Not Aldım
Hayatta İki Şey

Türkçe... (Mi?)

Türkçe... (Mi?)
Tehlike...

Okudum Not Aldım

Okudum Not Aldım
Ne Çıkar Ateşböceği Sansalar Bizi…

Damardan sefillik!

9 Şubat 2010 Salı

Arabesk müzik yayını yapan bir radyo...
Yanık sesli bayan icracı, “damardan” okuyor...
Sözler yabancı dilden olsa, yani anlamasak, problem yok...
Ama anlıyoruz:
“Dışarıda yağmur var aldırmıyorum.
Masamda resmin var kaldırmıyorum.
Sevdiğin şarkıyı çaldırmıyorum.
Duyarsın diye ödüm kopuyor!”
Ne bu şimdi?
Biraz sonra Dj arkadaş tavernaların kralından bir klasik çalıyor...
Yine kendi ifadesiyle “damardan” bir parça...
Beddualar gırla gidiyor...
Zaten programın adı da “damar”lı...
***
Arabesk, taverna ve bir kısım pop müziği şarkıları, söz açısından yerlerde sürünüyor...
Arkada yanık bir ses ve nağme olmasa, bu metinleri okumaya da, dinlemeye de dayanamazsınız.
Sözlerin, anlamsızlığı, tutarsızlığı, saçmalığı bir tarafa, sürekli hayata küsmeye yönelten, karamsarlığın ötesinde bir bedbinliğe ve umutsuzluğa yönlendiren etkisi var ki, asıl tehlikeli olan bu...
Halbuki türkülerin, gazellerin, sanat müziği eserlerinin sözlerini, şiir zevki alarak okumak mümkün...
Ve tabii buradaki hüzün daha aklı başında ve hayatla irtibatı koparacak taşkınlık yok...
Kaynağı aşktır halbuki bütün bu sözlerin...
Ve eğer aşksa derinlik aramak...
Estetik aramak...
En azından “bir anlam” aramak zorundayız.
Ama pekala ekranlarda “aşk”ın paparazzi programlarında nasıl aşağılandığından ve nasıl kepaze edildiğinden dem vurabilir, dolayısıyla bu ucube şarkı sözlerini sözüm ona sosyetenin rezaleti karşısında masum bulabilirsiniz...
Hayır bulmayın...
Bu elit rezillikle, sefih rezilliğin sonu sefilliktir ki; bunu zaten yaşıyoruz...
***
“Dışarıda yağmur var aldırmıyorum.
Masamda resmin var kaldırmıyorum.
Sevdiğin şarkıyı çaldırmıyorum.
Duyarsın diye ödüm kopuyor!”
Böyle bir garabet karşısında insanın aklına sadece argo kültürün içinden “uysa da, uymasa da” fıkrası geliyor...
***
Yoksa...
“Meğer ben bir ömür boyu atların yemliklerine saman diye orkide doldurmuşum” diyen Yunan filozof, çağlar öncesinden fotoğrafı çekmiş de anlamıyoruz ve yerinde yeller esen değirmenin gürültüsünü mü arıyoruz?

Dünya Hali
Murat Başaran
13 Temmuz 2005 Çarşamba
Türkiye Gazetesi

0 Yorum:

Yorum Gönder

 

2009 ·Vefâ Arşivi by TNB