Şiir

Şiir
Ben Osmanlıyım

Okudum Not Aldım

Okudum Not Aldım
Hayatta İki Şey

Türkçe... (Mi?)

Türkçe... (Mi?)
Tehlike...

Okudum Not Aldım

Okudum Not Aldım
Ne Çıkar Ateşböceği Sansalar Bizi…

Günün anlam ve önemi

10 Şubat 2010 Çarşamba

Dün itibariyle, bütün sevgililer birbirlerine olan sevgilerini çerçeveleyip duvara astılar...
İş bitti...
Başka zaman demeti beş lira olan çiçekler, dün tane hesabı on liraya satıldı...
Restoranlar doldu taştı...
Ev tekstilinde güllü-kırmızılı desenler gırla gitti...
GSM şirketleri, SMS rekorları kırdı...
Orta yaş ve yaşlı kuşakta ufak tefek sürtüşmeler yaşandı...
Bu müstesna günü atlayan erkekler kıvrım kıvrım kıvrandılar...
Ve “Sen benim 365 gün sevgilimsin...” yalakalanmaları elbette işe yaramadı...
Önümüzde ne var?
17 Şubat Birecik Kelaynak Günü...
28 Şubat Sivil Savunma Günü...
7 Mart Pişmaniye Gecesi...
8 Mart Dünya Kadınlar Günü...
Vs... Vs...
***
Bakın, mesela kelaynağı, sivil savunmayı, pişmaniyeyi kimse iplemez...
Ama işin içine karşı cins girdi mi duracaksın...
“Dünya Kadınlar Günü...”
Altını çizin. Sakata gelmeyin.
“Sevgililer Günü”nü atlayıp dersini alan bütün erkekler, 8 Mart geldiğinde dişi bir kuş gördüklerinde bile, “kuş gribi”ni aklına getirmeden ayağa kalkıp önünü ilikleyecek ve çağlar boyu yaşanan eşitsizlik için özürlerini sunacak...
***
Belirli Gün ve Haftalar çizelgesindeki bir günün önemli olabilmesi, o günün estirdiği maddi ve manevi endişe ve korkularla ölçülebilir ancak...
Ve ülkemize sonradan girme bu “Sevgililer Günü” en münasebetsiz olanıdır...
“Anneler Günü”nde anne affeder...
“Babalar Günü”nü babalar zaten umursamaz... Ve zevkle affeder...
(Çünkü büyük ihtimal gelen hediyenin faturası kendi cebine yansıyacaktır.)
Ama sevgili affetmez!
***
İşin şakası bir tarafa...
Bir de bu özel günü yalnız geçireceğim diye bunalıma giren tipler var ya...
Aman Allah’ım...
Neredeyse “Kiralık Smokin” gibi, akşam yemeği için “kavalye” servisleri peydahlanacak sevgilisizlikten heder olmasın diye insancıklar...
***
Doğrusunu isterseniz, belirli gün ve haftalar deyince aklıma ekonomiyi düze çıkarmak için tesis edilmiş “Yerli Malı Haftası” geliyor ve bütün günlere bu pencereden bakıyorum...
Ve adına gün tertip edilmiş her mefhum, kurtarılmaya muhtaç haldedir diye anlıyorum...

Dünya Hali
Murat Başaran
15 Şubat 2006 Çarşamba
Türkiye Gazetesi

0 Yorum:

Yorum Gönder

 

2009 ·Vefâ Arşivi by TNB