Şiir

Şiir
Ben Osmanlıyım

Okudum Not Aldım

Okudum Not Aldım
Hayatta İki Şey

Türkçe... (Mi?)

Türkçe... (Mi?)
Tehlike...

Okudum Not Aldım

Okudum Not Aldım
Ne Çıkar Ateşböceği Sansalar Bizi…

Geriye gidiyoruz!

10 Şubat 2010 Çarşamba

Aslında dünya, insanlık açısından hızla geriye gidiyor.
İlerleme dediğimiz şey, hayat standartlarını yükselttikçe yükseltiyor.
Ve biz de bu asgari standartları karşılayabilmek için, çalıştıkça çalışıyoruz.
Halbuki öleceğiz.
***
Her yeni buluş ve gelişme, görünürde hayatı kolaylaştırıyorsa da, maliyet hesaplarımızı mutlaka yükseltiyor...
“Olmazsa olmaz”ların bir listesini yapalım.
Ve bu listenin içindeki maddelerden hangileri elli sene önce de vardı, bir bakalım...
Sonra bir elli sene daha geriye gidelim...
Tekrar kontrol edelim...
Sayalım:
Elektrik, telefon, otomatik çamaşır makinesi deterjanı, cep telefonu, internet...
Aklımıza ne geliyorsa bu listeye girebilecek, yazalım...
Otomobil, çocuk maması, çocuk bezi, televizyon, bilgisayar, internet...
Tamam; telaşlanmayın, hepsi çok faydalı...
Kabul ediyorum...
Başta da söyledim hayatımızı kolaylaştırıyor.
Kim inkar edebilir?
Ama...
Dedim ya, ölümlü dünya... Bir an için farklı bir açıdan bakalım, olmaz mı?
Bütün bu çok faydalı şeylerin hepsinin bir maliyeti var...
Bütün bu çok faydalı şeyler insana boş zaman ve konfor kazandırıyor...
Mesela çamaşır makinesi, çocuk bezi ve telefon...
Peki bize kazandırdığı o konforlu zamanlarda ne yapıyoruz?
Faturaları ödeyebilmek için daha çok çalışıyoruz.
Yetmiyor maaile çalışıyoruz.
Hız kazanıyoruz.
Uçaklar sayesinde kıtaları harmanlamak mümkün...
Dolayısıyla kıtalararası çalışıyoruz...
Ve nihayetinde, bu baş döndürücü çalışma, bize modern hastalıklar olarak geri dönüyor.
Modern tıbba ve onun modern cihazlarına kucak dolusu para akıtıyoruz iyileşmek için...
Biraz şansı olanlar, yani standartların üzerinde kazananlar, ilk fırsatta kapağı tabiatla iç içe, mükemmel şehir dışı sitelere atıyor...
Yeşillikler içinde, havası temiz, kuş ve böcek sesleri arasında, şehir hengamesinden uzak “tabii yaşam alanları”...
***
Yani...
Fırsatını bulan, başlangıca geri dönüyor...
Dolayısıyla, tezimizde haklıyız.
Aslında dünya, insanlık açısından hızla geriye gidiyor.
Ve uyandırma servisinin horozlar tarafından işletildiği bir sistemi arıyor.
Köyünden çıkamamış, tabiatın kucağında yaşayan çiftçi dayıyla, İstanbul’un kuzeyindeki “yaşam alanı” sakinleri, aynı huzur atmosferinde ortak bir noktayı yakalıyorlar...
Birinin maliyeti çok yüksek...
Diğerinin üstelik ineği de var...
İkisinin de derdi huzur içinde ölmek...

Dünya Hali
Murat Başaran
17 Ağustos 2005 Çarşamba
Türkiye Gazetesi

0 Yorum:

Yorum Gönder

 

2009 ·Vefâ Arşivi by TNB