Şiir

Şiir
Ben Osmanlıyım

Okudum Not Aldım

Okudum Not Aldım
Hayatta İki Şey

Türkçe... (Mi?)

Türkçe... (Mi?)
Tehlike...

Okudum Not Aldım

Okudum Not Aldım
Ne Çıkar Ateşböceği Sansalar Bizi…

İlk bakışta aşk

10 Şubat 2010 Çarşamba

Göz göze gelince...
Kalbimde "bir şey" olur...
Adını koyamadığım, ama hep kulak verdiğim...
Bir şey...
.....
Gördüğümden gözümü alamıyorsam -ki herşey saniyelerle sınırlıdır aslında- bir maceranın başlamak üzere olduğunu anlarım ve kalp atışım hızlanır...
Hafif tatlı bir heyecan ve arzu...
Sonra, hafızama kazınan görüntüyü daha iyi algılamak için, başka tarafa bakarım...
Birkaç saniye ruhumdaki ve duygularımdaki değişimi anlamaya çalışırım.
Aynı elektriği tekrar alıp alamayacağımı denerim, kaçamak ve her seferinde sanki ilkmiş gibi bakışlarla...
.....
Çekiyorsa...
Yapacak bir şey yoktur.
Yaklaşıp, dokunmak isterim.
Aslında hepsi birbirinin aynı gibi görünür...
Dokunsan ne olacak?
Ama çok şey oluyor işte; dokunduğun zaman, gözle gönül arasında birbirini tamamlayan bir bağ oluşur ve şifreler çözülmeye başlar...
Hissederim...
Kim? Neden? Nasıl?
Bir çok önemli sorunun cevabını kalbimin sesini dinleyerek bulmaya çalışırım.
Hele kokusu...
Herşeyi açığa çıkarır...
Keşfedilmeyi bekleyen, içten, iyi niyetli, iddiasız ve zenginlik katmaya hazır...
Artık benimdir...
Artık benimdir ve pişman olmam...
.....
Samimiyet ve açık yüreklilik çok önemlidir ve yeni bir kitap alırken önce kalbimin sesini dinlerim...
Cevabını aradığım soru şudur: "Niye yazılmış?"
Düşüncelerime, zevkime, tarzıma uysun veya uymasın...
Paylaşmak içinse...
Ve eğer "sevgili yazar" yüreğini ortaya koymuşsa, samimiyet pozitif enerji olur, kitaptan yansır ve talibini bulur...
Beni bulur...
Bu enerji, yeni bir dostla tanışmamın habercisidir...
.....
Kitaplar, insanlar gibidir...
Bazıları çok şey bilir ama soğuktur, anlaşılmazdır...
Kimseye faydası olmaz...
Bazıları ukaladır, iddiacıdır...
Rahatsız eder...
Huzursuz eder...
Bazılarını da öpüp koklayasınız gelir...

Dünya Hali
Murat Başaran
03 Haziran 2003 Salı
Türkiye Gazetesi

0 Yorum:

Yorum Gönder

 

2009 ·Vefâ Arşivi by TNB