Şiir

Şiir
Ben Osmanlıyım

Okudum Not Aldım

Okudum Not Aldım
Hayatta İki Şey

Türkçe... (Mi?)

Türkçe... (Mi?)
Tehlike...

Okudum Not Aldım

Okudum Not Aldım
Ne Çıkar Ateşböceği Sansalar Bizi…

"Koşmak İstemiyorum"

23 Şubat 2010 Salı



KKTC'nin ilk özel televizyonu Kanal T'de, Mesut Günsev'in hazırlayıp sunduğu Pazartesi Öyküleri programında Muammer Erkul'un "KOŞMAK İSTEMİYORUM" yazısını okuduğu video...



Bu kadar mı hoş yazılır, bu kadar mı güzel ikaz edilir..
"İkaz" bütün mânâlarını ihtiva ediyor burada...
"Dikkatini çekme, gözünü açma, hatırlatma, ihtar etme, işaret etme, tembih, uyandırma, uyarı, uyarma."
...
Ve yazının metni:
...
Koşmak İstemiyorum

Hepimiz, ama hepimiz ipi göğüslemek istiyoruz...

Ama hiçbirimiz koşmak istemiyoruz!

Değil mi?
*

Peki neden hepimiz kürsülerde alkışlanmak istediğimiz halde, hiçbirimiz pistlerde ter dökmek istemiyoruz?..

Cevap: Çünkü birazcık `tonton`uz ya, o yüzden de `tembel`iz!..
*

Ben bazen ne kadar `gıcık` olabildiğimin farkındayım... Ama sizden önce kendimi tırmalıyorum!

İnanın, yarınki gazetede çok güzel bir yazı okumak istediğim, sizlerden tebrik için telefonlar ve mektuplar beklediğim halde; şu sandalyeye yapışıp da güzel bir yazı çıkarmak zoruma gidiyor!..

Benden daha safını bilen var mı?
*

Sabahları nefesim ferah, dişlerim pırıl pırıl olsun istiyorum; ama yatmadan önce fırçayla macunun yakınından bile geçmiyorum!..

İllet oluyorum; kimdi şu `cırcır böceği ile karınca` hikayesini sallayan herif?.. O sensin değil mi cırcır böceği?..
.....

Günün birinde elbette öleceğimi biliyorum... Hücrelerime kadar da Cennet`e gitmek istiyorum. Ama...

Şu `ama`lar yok mu!..
*

Diplomayı almak istiyorum... Kendimi ispat etmek istiyorum... Şu okuldan kurtulmak istiyorum mezun olarak, ama şu nemene imtihanlar neyin nesi;

..ki, evde ders mi çalıştığımı, yoksa gece yarılarına kadar dışarıda mı dolaştığımı çıkarıveriyorlar ortaya!..
*

Her defasında mükellef bir sofra kuracağımı söylüyorum kendime; ama iyice acıkıncaya kadar bekleyip, mutfağa dalıyorum ve yardığım ekmeğin arasına ne bulursam atıp tıkınıveriyorum... Kim uğraşır şimdi pişirip-taşırmakla, bulaşık yıkamakla?..

Tertipli bir evde oturmak, düzenli bir bahçede dolaşmak, temiz kıyafetlerle, parlak ayakkabılarla ve cilalanmış arabalarla gezmek istiyorum...

Hatta her gün tıraş bile olmak istiyorum.
.....

Şurada yığılı kitaplardaki bütün bilgilere sahip olmak istiyorum; ama bütün magazin programlarını seyrettikten sonra uykum hemen geliveriyor!..

Sabah erken uyanayım da günüm ziyan olmasın, diyorum; ama `olur da duyarım` diye, saati kurmaktan vazgeçiyorum!..
*

Hepimiz...

Hepimiz ipleri göğüslemek istiyoruz, değil mi?..

Ama hiçbirimiz, hiçbir zaman `koşmak` istemiyoruz!

Sonra da sorgulamalar ve ardından suçlamalar başlıyor; `kürsülere çıkmıyoruz ve hiç kimse tarafından alkışlanmıyoruz` diye!..
.....

Bunun sizce bir mantığı var mı?..

Muammer Erkul
Türkiye Gazetesi
2006-09-10

0 Yorum:

Yorum Gönder

 

2009 ·Vefâ Arşivi by TNB