Şiir

Şiir
Ben Osmanlıyım

Okudum Not Aldım

Okudum Not Aldım
Hayatta İki Şey

Türkçe... (Mi?)

Türkçe... (Mi?)
Tehlike...

Okudum Not Aldım

Okudum Not Aldım
Ne Çıkar Ateşböceği Sansalar Bizi…

Ömür boyu öğrenme

12 Şubat 2010 Cuma


Okullar olmasaydı, neyimiz eksik kalırdı, emin değilim. Okulsuz olmuyor, ama okullar da yetmiyor ki, kurslara; kurslarla girilen üniversitelere; o da yetmiyor, yüksek lisanslara hücum ediliyor, bu uğurda milyarlar harcanıyor. Acaba yerini buluyor mu?

Okulların durumu bir yana, bir de “hayat okulu” var. Bir diplomanın ömrü en fazla üç-beş sene. Devamını getirmeyen cahil kalıyor.

Hayat boyu öğrenme, pazarlamanın da, bilgi çağının da olmazsa olmazı. Ne yapalım?

1. Öğrenmeye meraklı dostlarımızın sayısını artıracak; düşünen, öğrenmeye zaman ayıran insanlarla beraber olacak, onların hünerlerini kapacağız.

2. Elimizin altında daima bir kitap bulunduracağız. Bir günde bitirmek şart değil. Her fırsatta okuyacak, okudukça okumamız hızlanacak.

3. Bir not defterimiz olacak, her gün “öğrenilecekler listesi” ve “bugün ne öğrendim” kaydedeceğiz.

4. Çok okumak değil, analitik düşünebilmek önemli. Öğrendiklerimizi zaman zaman yorumlayıp, hazmedeceğiz.

5. Öğrenmek, bilmek ve düşünmek hepsi yapmak içindir. Her gün işe yarar, yeni, farklı, değişik işler yapacağız. Yapan kesin öğrenir.

6. Öğrenmenin daha az etkili yolu öğretmektir: Öğrendiklerimizi aktaracak, paylaşacağız.

7. Zaman zaman öğrenme kaynaklarımızı arındıracak, işe yarayanlara yönelecek, mâ-lâ-yanî olanlardan uzaklaşacağız.

8. Hayat boyu öğrenmeyi, tozlu kitap raflarında değil, hayatın içindeyken, başkalarıyla birlikte gerçekleştirecek, birlikte öğrenmenin verimi ve eğlencesiyle keyifleneceğiz.

9. Zaman zaman, bilinen şablonların, kalıpların ve kabullerin dışına çıkacak, “kutunun dışından” düşüneceğiz.

10. Öğrenmemizi teşvik eden kişileri, işleri ve iş yerlerini tercih edecek, moralimizi bozdurmayacak, bozmaycağız.

11. Elimizin altında her an birden fazla proje olacak, onlar bize ilham ve hız verecek.

12. Sezgi, ilgi ve önceliklerimizi dinleyecek, sevdiğimiz işleri yapacağız.

13. Aksatmadan, sabahın en verimli anlarında en az bir çeyrek saatimizi mutlaka öğrenmeye ayıracağız.

14. Ara sıra kendimizi de ödüllendireceğiz.

15. Bu listeyi başkalarına da yayacağız.

Pazarola
İsmail Kaya
Türkiye Gazetesi
21 Temmuz 2008 Pazartesi

0 Yorum:

Yorum Gönder

 

2009 ·Vefâ Arşivi by TNB