Şiir

Şiir
Ben Osmanlıyım

Okudum Not Aldım

Okudum Not Aldım
Hayatta İki Şey

Türkçe... (Mi?)

Türkçe... (Mi?)
Tehlike...

Okudum Not Aldım

Okudum Not Aldım
Ne Çıkar Ateşböceği Sansalar Bizi…

Sesimin geldiği yer

10 Şubat 2010 Çarşamba

Benim sevdam...
Ruhumun ve canımın kanatlarıyla sarıp sarmaladığım...
Onun için, yaşadığım...
.....
Kopuk bir hevesin üfürmesi değildir, durduğum yeri ve duruşumu bana ait kılan...
Bir bıçak sırtında; sevmek ve ölmek arasında görünen...
Ama huzur içinde...
Gönlüm ve zihnim sakin...
Nerede olduğumun farkındayım!
.....
Öylesine sevmek ki bu...
Ölesiye sevmek değil, şuursuzca...
Sevgiyi, ölüm eşiğinden başı dik geçirmek telaşı...
Hesap gününe yakıştırmak telaşı.
Veya;
Sevgiye ölümü öğretmek, sonsuzluk için...
Çünkü,
"Bir ömür boyu", çok kısa!
.....
Benim sevdam...
Ruhumun ve canımın kanatlarıyla sarıp sarmaladığım...
.....
Ben bu sevdayla geldim Söğüt'e...
Bu sevdayla taşıdım düzgün odunları dergâha...
Sevdamı diktim İstanbul burçlarına...
Dağları delen de sevdamdı...
.....
Konuşuyorum...
Gönlüm ve zihnim sakin...
Bir bıçak sırtında; sevmek ve ölmek arasında görünen...
Ama huzur içinde...
Nerede olduğumun farkındayım...
Başım dik...
Konuşuyorum...
Arkamda Fatih var, Yunus var, Mevlana var...
Arkamda coğrafyaları gönlünün heybesine doldurmuş, coğrafyaların gönlüne yazılmış bir tarih var...
.....
Kopuk bir hevesin üfürmesi değildir durduğum yeri ve duruşumu bana ait kılan...
Yediyüz yıldır...
Üç kıta ve yedi iklimde...
Benim sevdam...

Dünya Hali
Murat Başaran
10 Haziran 2003 Salı
Türkiye Gazetesi

0 Yorum:

Yorum Gönder

 

2009 ·Vefâ Arşivi by TNB