Şiir

Şiir
Ben Osmanlıyım

Okudum Not Aldım

Okudum Not Aldım
Hayatta İki Şey

Türkçe... (Mi?)

Türkçe... (Mi?)
Tehlike...

Okudum Not Aldım

Okudum Not Aldım
Ne Çıkar Ateşböceği Sansalar Bizi…

Serin sarı

10 Şubat 2010 Çarşamba

Şehrin bütün sarı yaprakları...
Serin ve nemli...
Yüreğime düşüyor; erken bir sonbaharın ortasında...
Hüzün topluyorum yürüdüğüm yollardan...
Herkes gibi, herkesin arasında...
Eskice bir pardösü, üzerimde iğreti...
Ellerim ceplerimde; ellerim utangaç...
Yürüyorum; yüreğimde yapraklar...
Yürüyorum, yüküm artıyor...
***
Çocuktum ben de; işte ilk mektebim...
Önünden geçmiyorum. Ama orda, dikkatli bakarsanız; sarı eski bina...
Gençtim ben de; işte aşkımı yolladığım postane...
Merdivenlerinden uçarak çıktığım...
Şimdi yanına yaklaşamadığım...
Sarı postane...
***
Sarı mı bütün geride kalanlar; eskimiş ve sararmış mı yoksa?
Yoksa ben mi eskimişim, sonbahar sarısında?
Yapraklar sarı...
Üşümek sarı...
***
Bulut mavisi...
Kar beyazı...
Bahar yeşili...
Gül kırmızısı...
Ve dahi kan kırmızısı...
İdim...
Ben rengarenktim...
Üşümezdim...
***
Kelimelerim de renkliydi...
Siyah beyaz bir fotoğrafı anlatırken bile...
***
Sormaya korkuyorum...
Ben bu uzağın içinde ne arıyorum?
***
Sarı, nemli, cansız yapraklar...
Yüreğimde çoğalıyor...
Yürümek zorlaşıyor...
Akşama kalmadan bir kapı bulmalıyım açılacak...
Bir kapı, yabancı gelmeyen...
Yabancı olmadığım...
***
Ya da...
Vazgeçmeliyim aynaya bakmaktan...

Dünya Hali
Murat Başaran
28 Eylül 2005 Çarşamba
Türkiye Gazetesi

0 Yorum:

Yorum Gönder

 

2009 ·Vefâ Arşivi by TNB