Şiir

Şiir
Ben Osmanlıyım

Okudum Not Aldım

Okudum Not Aldım
Hayatta İki Şey

Türkçe... (Mi?)

Türkçe... (Mi?)
Tehlike...

Okudum Not Aldım

Okudum Not Aldım
Ne Çıkar Ateşböceği Sansalar Bizi…

Protokol!

10 Şubat 2010 Çarşamba

Hangi sıfat, insan olma şerefini bir kenara bıraktırıp üstünlük adına kıstas olabilir?
Yazar olmak, gazeteci olmak, zengin olmak?
Veya futbolcu olmak?
Artist olmak?
***
Aşk hangi mesleğe mahsustur?
Veya hüzün?
Veya merhamet?
***
“Kodum mu oturturum?” zontalığı ile kalemi, cümleyi, makamı, şöhreti silah gibi kullanmak arasında ne fark var?
***
Bahar geliyor...
Apaydınlık sabahların, çiçek kokulu uyanışların, ümitli başlangıçların zamanı...
Ve fakat kalbimiz boz bulanık bir kışa kuruluysa, mevsim dönmüş ne fark eder?
Hayata gönlümüzün penceresinden bakamıyorsak...
***
Ancak bahar yürekli insanlar kışın da simit atar martılara...
Onların dokunuşu şifadır ruhumuza...
Üşüyeni ısıtan...
Yananı serinleten...
“Kodu mu oturtan!” değil...
Her daim onaran...
Ancak bahar yürekli insanlar dokunur ruhumuza...
***
Fildişi kulelerinde yapayalnız...
Her şeyi bilen ve her şeyden anlayan...
Aklına küs, zekâsına hayran...
Üstelik ölüm varken...
***
Hangi sıfat, insan olma şerefini bir kenara bıraktırıp üstünlük adına kıstas olabilir?
***
Aşk hangi mesleğe mahsustur?
Veya hüzün?
Veya merhamet?
***
“Kul”uz...
Ezan bütün kullar için bir çağrıdır...
Ayırımsız...
Hizaya getiren...
Ve huzura çıkarken...
Kimse için önceden ayrılmış bir yer yoktur...

Dünya Hali
Murat Başaran
21 Mart 2007 Çarşamba
Türkiye Gazetesi

0 Yorum:

Yorum Gönder

 

2009 ·Vefâ Arşivi by TNB