Şiir

Şiir
Ben Osmanlıyım

Okudum Not Aldım

Okudum Not Aldım
Hayatta İki Şey

Türkçe... (Mi?)

Türkçe... (Mi?)
Tehlike...

Okudum Not Aldım

Okudum Not Aldım
Ne Çıkar Ateşböceği Sansalar Bizi…

Son dakika!

10 Şubat 2010 Çarşamba

Her şeyi çok çabuk yapabilmek...
Her şeyden haberdar olabilmek...
Hızlı yaşamak...
.....
Hayata zenginlik katan heyecanlarımız azalıyor...
Ve ama sükunetimizi de kaybediyoruz...
Hız, otobüsü kalkmak üzere olan adamın tedirginliğini yaşatıyor bir ömür...
.....
Hıza kavuşmak, hayatımıza boş alanlar açmıyor "huzur"u hissedebilmek için...
Hız, coğrafi olarak hareket sahamızı genişletme cür'etini kazandırıyor.
Gidip duruyoruz...
İşyerimiz önceleri iki sokak ötedeydi...
Sonra birkaç mahalle girdi araya...
Şimdi şehirlerarası yaşıyoruz.
Uzak yerler yakın oluyor; yakına gitme süresi neyse onu yine kullanıyor ve uzağa gidiyoruz...
Uzağa gitmenin tadı kalmıyor; heyecanı kalmıyor...
"Yolluk" hazırlayanınız var mı?
.....
Saat başı haberler... Altyazı bantları...
İnternet...
Yetmedi, cep telefonuna anında servis...
Son dakika gelişmeleri...
Her dakika, on tane son dakika gelişmesi olamayacağına göre...
Lüzumlu lüzumsuz demeden, her şeyi öğreniyoruz...
Malumatfuruş hallerde, tefekkürü kaybediyoruz.
Öğrenmekten, takip etmekten, düşünmeye fırsat kalmıyor...
.....
"Haber almak" heyecanı yok artık...
Özlemek yok...
Şaşırmak yok...
.....
Daha çok insan görüyoruz...
Muhatap oluyoruz...
Ama tanımıyoruz. Tanıyamıyoruz...
Dostlukların derinliği azalıyor...
"Derin dostlar" kalabalıklarda kayboluyor.
.....
Her şeyi çok çabuk yapabilmek...
Her şeyden haberdar olabilmek...
Hızlı yaşamak...
.....
O kadar çok şey yaşıyoruz ki...
Yaşamaya vakit kalmıyor!

Dünya Hali
Murat Başaran
02 Mart 2004 Salı
Türkiye Gazetesi

0 Yorum:

Yorum Gönder

 

2009 ·Vefâ Arşivi by TNB