Şiir

Şiir
Ben Osmanlıyım

Okudum Not Aldım

Okudum Not Aldım
Hayatta İki Şey

Türkçe... (Mi?)

Türkçe... (Mi?)
Tehlike...

Okudum Not Aldım

Okudum Not Aldım
Ne Çıkar Ateşböceği Sansalar Bizi…

Eğitim deyince

3 Mart 2010 Çarşamba


Sigarasından son bir nefes çekip izmariti yere atan ve ayakkabısıyla üstüne basıp ezen bir delikanlı gördüğümde... Kabak çekirdeklerini, ay çekirdeklerini çitleyip çitleyip ağzından yere püskürten genç kızlar gördüğümde... Elindeki sakızın, çikolatanın, şekerin kağıdını, meyve suyu, gazoz kutularını yere fırlatıveren çocuklar gördüğümde öğretmenleri düşünüyorum. Okulun bahçesinde elindeki plastik su şişesini yere atan, ayağıyla ezdikten, yamyassı ettikten sonra iştahla tekmelemeye başlayan öğrenciyi gördüğümde öğretmenleri düşünüyorum.
Halbuki sigara izmaritini yere fırlatan gencin az ilerisinde çöp kutusu var. Allah için, şehirlerimizde çöp kutusu bulmak o kadar zor değil artık. Belediyenin temizlik işçileri de bir ellerinde süpürge, bir ellerinde kürek durmadan çöp temizliyorlar. Ama ortalık yine de çöpten geçilmiyor. Çünkü insanlarımız ellerinde atılacak bir şey varsa çöp kutusu aramıyorlar.
Sonra yaya geçidi çizgisi olan köşede kaldırımdan inip beklemeye başladığımda... Karşıya geçeceğimi gören, yerdeki çizgileri de gören sürücülerin hiçbirinin durup yol vermediğini gördüğümde... On dakika bekledikten sonra... Yaradana sığınıp arabaların arasına dalarak karşıya doğru hamle ettiğimde... Öğretmenleri düşünüyorum.
Bizim nesil için dinin buyruklarından sonra öğretmenlerin sözü gelirdi. Biz “öğretmen böyle söyledi” dedik mi iş biterdi. Şimdi öyle değil mi acaba? Artık öğrenciler öğretmenleri “takmıyor” mu? Yoksa öğretmenlerin müfredatı mı değişti? Acaba öğretmenler öğrencilere şimdi neler öğretmekte? Test sorusu çözmekten başka... Öğretmenler öğrencileri “eğitmek” işini boş mu verdiler artık? Daha çok soru çözüp sınıfın başarı seviyesini yükseltmekten başka gaye kalmadı mı? Çocuklarımızı, bir şehirde medenîce yaşamaları için, iyi insan olmaları için eğitmeyi unuttuk mu?
İnsanların başka insanlara, başka canlılara, eşyaya, mahallesine, semtine, şehrine olan saygısızlığını, kayıtsızlığını, kabalığını gördükçe öğretmenleri düşünüyorum.
Taksim’e çıkan sokakların taşlarını söküp parçalayan, vitrin camlarını, araba camlarını indiren gençleri görünce de... İyi de, o kaldırımları, yolları, o camları işçiler yaptı. Meydana gelen tahribatı onaracak olan yine işçiler. İşçi bayramında emeğe saygısızlık değil mi bu?

Amerika Mektubu
Ayşe G. Tunceroğlu
Türkiye Gazetesi
04 Mayıs 2009 Pazartesi

0 Yorum:

Yorum Gönder

 

2009 ·Vefâ Arşivi by TNB