Şiir

Şiir
Ben Osmanlıyım

Okudum Not Aldım

Okudum Not Aldım
Hayatta İki Şey

Türkçe... (Mi?)

Türkçe... (Mi?)
Tehlike...

Okudum Not Aldım

Okudum Not Aldım
Ne Çıkar Ateşböceği Sansalar Bizi…

Açıklama!

9 Şubat 2010 Salı

Ama..." olmasaydı...
"Çünkü..." olmasaydı...
Çaresiz kalırdık çoğu zaman...
Kalıyoruz da...
Hayatın koşturmacası içinde, cevap hakkı kullanmak...
Veya açıklama yapmak imkanı bulamayabiliyor insan...
.....
İki türlüsü var...
"Ama"ya ve "çünkü"ye fırsat tanınmıyor...
Veya böyle bir fırsata ihtiyacınız olduğundan habersiz yaşıyorsunuz gelişmeleri...
.....
Çokça bahsettim zamanın hızından...
Bu hız arttıkça, açıklama ihtiyacı da artıyor ister istemez...
Koşup gidiyorsunuz bir yerlere doğru ve birçok şeyi göremiyorsunuz...
Kırıp döktüklerinizi de...
Kırıp döktüğünüz iddialarını da...
.....
Sürekli açıklama yapmak veya bir şeyleri tamire uğraşmak mümkün mü?
Veya bu gayret ve hassasiyet bir yönüyle de sizi, "problemli" göstermez mi?
.....
"Ama"lar, "çünkü"ler, "keşke"ler biriktikçe, derin bir sessizlikle başbaşa kalıyor insan...
Ve muhasebe başlıyor her zaman olduğu gibi...
"Her şeye rağmen anlatmalı mıyım?"
Yoksa...
"Anlamalılar mı?"
Tercih sizin...
Ya bi gayret, anlatacaksınız kendinizi... Muhatabınızın ön yargılarını yıkmak için...
Ya da anlaşılmayı bekleyeceksiniz; muhatabınızın faziletine teslim olup...
.....
Hepimizin elinde bir terazi var...
Ölçüp, biçiyoruz...
Ölçüp biçtiğimiz için, illa ki birileri de bizi ölçüp biçiyor...
Ve ortaya çıkanı "adalettir!" diye herkesin kabullenmesi mümkün olmuyor...
"Ama..." diyoruz...
"Çünkü..." diyoruz...
Az ötesinde de, "keşke" devreye giriyor...
.....
Hepsinin üstüne bir çarpı çekin...
Hikaye!..
Bu yorgunluğun sebebi, "adaleti" insandan beklemekten...
İnsan...
Yani yaratılmış...
Yani biz...
Yani ben...
"İlahi adalet" için bir açıklamanız varsa...
Sessizlik huzur getirir...

Dünya Hali
Murat Başaran
30 Mart 2004 Salı
Türkiye Gazetesi

0 Yorum:

Yorum Gönder

 

2009 ·Vefâ Arşivi by TNB