Şiir

Şiir
Ben Osmanlıyım

Okudum Not Aldım

Okudum Not Aldım
Hayatta İki Şey

Türkçe... (Mi?)

Türkçe... (Mi?)
Tehlike...

Okudum Not Aldım

Okudum Not Aldım
Ne Çıkar Ateşböceği Sansalar Bizi…

Adı yok...

9 Şubat 2010 Salı

“Tiryakilik”le “hastalık” arasındaki farkın adını koymak lazım... Biri sevmektir çünkü...
Diğeri teslim olmak...
***
Alışkanlık ikisinin arasında gezer...
Tiryakiliğin yanında başı diktir...
Diğerinin yanında zelil...
***
Biri, her gece sevgilinin penceresi altında aşk şarkıları mırıldanmaktır...
Diğeri elinde şişe, nara atan ayyaş...
***
Biri, serin sonbahar sabahlarını kapıda karşılamaktır...
Diğeri yatağa esir olmak...
***
Tiryakilik bir demli çayı bahane edip dost aramaktır...
Diğeri çaya kabahat bulmak...
***
Biri, sevgili için dağları delmektir...
Diğeri, sevgiliyle beraber kainatı yıkmak...
Biri sevgiliyi sevebilmektir, herşeyiyle sevebilmektir....
Diğeri sevilmeyi beklemek...
***
Tiryakilik mektup yazmaktır dağlara taşlara... Selam yollamaktır geceye gündüze...
Hastalık, mektup getirmeyen postacıyı dövmek...
***
Biri sonbahar yapraklarını teselli etmektir yere düştükçe... Diğeri toplayıp yakmak...
***
Tiryakilik ikindi hüzünlerinde derin bir nefes çekmektir sigaradan...
Diğeri büyülü dünyalara destursuz girmek...
Biri o bir nefeste hoşça bakmaktır dünyaya...
Diğeri bir günde üç paketin canına okumak...
***
Biri, sormadan önce “neden”i anlamaya çalışmaktır...
Diğeri teşhisten önce tedavi dayatmak...
***
Velhasıl...
Tiryakilik tedavinin kendisidir....
Ve hastalıkla arasındaki farkın adını koymak lazım...

Dünya Hali
Murat Başaran
16 Eylül 2000 Cumartesi
Türkiye Gazetesi

0 Yorum:

Yorum Gönder

 

2009 ·Vefâ Arşivi by TNB