Şiir

Şiir
Ben Osmanlıyım

Okudum Not Aldım

Okudum Not Aldım
Hayatta İki Şey

Türkçe... (Mi?)

Türkçe... (Mi?)
Tehlike...

Okudum Not Aldım

Okudum Not Aldım
Ne Çıkar Ateşböceği Sansalar Bizi…

Adres tarifi

9 Şubat 2010 Salı

Eylül serinliğinde hüzün sıtmasındayım...
Bırakın öyle kalayım.
***
Ne mevsim, ne saat işliyor...
Beş vakit var zamanı ayıran; bir de kundaktan kefene bembeyaz ümitler...
Kilitsiz kapılar...
Ben hâlâ, aşkın önünde ceketin iliklendiği yerdeyim...
***
Bütün trenler kaçmadı aslında...
Geldikleri yere döndüler...
Vuslat burasıydı...
Farkına varmadılar hayatı terk ettiklerinin...
***
Bir soylu duruş hastalığının serencamı değil bu...
Bu bin yıllık pazarda, tezgâha gönlümü serdim...
Ve sükût üşütse de ruhumu; Eylül baş göz üstünedir aşk kitabında...
***
Şimdi son sözü bir şiir söylemeli...
Ümitle hüzün arasında...
Beyazla sarının...
Herkesin şair olduğu yerde!
***
Şu fanusta gözyaşı var; paha biçilmez ve şifadır...
Tutmaya kıyamazsınız, ipeksi; bu ebruli, sabrın dokuması...
Kullanılmaz pek ama herkese lazım aslında; kusur biriktirme kabı...
Ve sabır kandilleri; ışıkta aydınlatan...
***
Eylül serinliğinde hüzün sıtmasındayım...
Aşkı bekledim; hudut nöbetinde bir asker gibi...
Aşkı bekledim huşu içinde...
Beklemekti aşk...
Beklediğim yerdeyim.
***
Yağmur yağıyor...
Yapraklar dökülüyor...
Güneş açıyor sonra...
Ve kar çiçekleri...
Ama Eylül bitmiyor, her daim taze duyguların pazarında...
***
Ne mevsim, ne saat işliyor...
Ben hâlâ, aşkın önünde ceketin iliklendiği yerdeyim...

Dünya Hali
Murat Başaran
24 Ocak 2007 Çarşamba
Türkiye Gazetesi

0 Yorum:

Yorum Gönder

 

2009 ·Vefâ Arşivi by TNB