Şiir

Şiir
Ben Osmanlıyım

Okudum Not Aldım

Okudum Not Aldım
Hayatta İki Şey

Türkçe... (Mi?)

Türkçe... (Mi?)
Tehlike...

Okudum Not Aldım

Okudum Not Aldım
Ne Çıkar Ateşböceği Sansalar Bizi…

Aşkımız bir imalâttı!..

9 Şubat 2010 Salı

Sevdiği kızın adını, umumi tuvaletlerin kapı arkalarına yazan cahil ve ebleh delikanlıyla, üç günlük aşağılık ilişkilerini “aşk” diye tanımlayıp ekranlara kazıyan popüler snopların arasındaki fark, belki de ilan-ı aşk ettikleri mekânların koku farkıdır; ancak her açıdan birbirlerine benzemektedirler...
İki tarafın da icraatı, aşk mefhumunu kirletmekten öte bir şey değildir ve suçludurlar...
Suçludurlar çünkü Kerem ile Aslıların, Ferhat ile Şirinlerin yaşadıkları toprağa ihanet içindedirler...
***
Güzellikleri imalât, zenginlikleri şaibeli, kültürleri alelacele medya ve reyting için tedarik edilmiş bir taifedir ki bunlar, sığdırlar...
Tahtakale’de satılan ucuz Çin malı oyuncaklar gibi, anlaşılmayan üç beş cümleden ibaret cevap stokları vardır ve bu stoklar çok kullanışlıdır onlar için.
Her soruya uyar, her mesele için ileri sürülür.
Gak ve de guk...
Yüz ifadeleri bile önceden tasarlanmıştır; kameramanlar hangi açıdan çekim yapacakları konusunda zaten tembihlidir...
Bütün bu yorgunluklar “reyting” ve “karizma” uğrunadır.
Reyting ve karizmaları da görüntüleri gibi imalâttır...
***
Mutlu mudurlar?
Birtakım gençler onlar gibi olmak için hâlâ evden kaçtıklarına ve onların arz-ı endam ettiği programlara hâlâ medya çanak tuttuğuna ve bu programlar hâlâ seyredildiğine göre en azından mutlu oldukları sanılmaktadır...
Ancak... Tarihe geçen âşıkların çoğu, kavuşamadan göçüp gitmiş olsalar bile, yaşadıkları duygu zenginliği açısından bahtiyardırlar ve geride şerefli, temiz, imrenilecek bir nam bırakmışlardır...
“Onlar”ın ise, yarınları için, dünkü versiyonlarına ve sonlarına bakın...
“İmalât” olan çabuk eskir, çabuk bozulur ve imalâtın eskisi tavan arasına kaldırılır...
***
Evet...
Sevdiği kızın adını umumi tuvaletlerin kapı arkalarına yazan cahil ve ebleh delikanlıyla, üç günlük aşağılık ilişkilerini “aşk” diye tanımlayıp ekranlara kazıyan popüler snopların arasındaki fark, belki de ilân-ı aşk ettikleri mekanların koku farkıdır; ancak her açıdan birbirlerine benzemektedirler...
İki taraf da, aşkı kirletmektedir...
Sevmek kolay ve ucuz bir eylem değildir halbuki...
Ve bırakın gerçek aşkı, aşkın ilk basamağı gerçek sevgiyi bile imâl edebilecek tezgâh yoktur...
Olmayacaktır da...

Dünya Hali
Murat Başaran
22 Kasım 2006 Çarşamba
Türkiye Gazetesi

0 Yorum:

Yorum Gönder

 

2009 ·Vefâ Arşivi by TNB