Şiir

Şiir
Ben Osmanlıyım

Okudum Not Aldım

Okudum Not Aldım
Hayatta İki Şey

Türkçe... (Mi?)

Türkçe... (Mi?)
Tehlike...

Okudum Not Aldım

Okudum Not Aldım
Ne Çıkar Ateşböceği Sansalar Bizi…

Hayat pazarlığı!..

10 Şubat 2010 Çarşamba

Sabahın kör vaktinde kapı çalar uzun uzun...
Zamansız...
Kapıda bir haber:
- Herşey bitti, der...
Yarı sersem sorarsınız:
-Ne bitti? Ne herşeyi?
- Bitti... artık vaktiniz yok... Artık yaşamak yok...
* * *
Son birkaç nefes süresince, haberi karşınıza alıp konuşursunuz...
Bir hesaplaşma... Bir pazarlık gibi...
- Daha çok erken... Daha çok şey yaşayacakken....
Haber kararlı... Ama sakin...
- Erken olduğunu nereden biliyorsunuz. Ölümün vakitlisi var mı? Ve kim için önceden bilinebilir birşeydir?
- Ama... Ama daha yaşlanmadım bile...
-Yaşlanmadınız belki... Ya yaşadığınız süre...
-Kısacıktı...
-Öyleyse bir o kadar daha yaşasanız, o kadarı da kısacık... Değer mi?
-Değer diye düşündüm hep... Güzel günler umdum gelecekte...
* * *
Bir an gözlerinizi kapatıp, geçmişle gelecek arasında bir yerde....
"Bitti artık" şokuyla perişan...
Ve pişman... Ve ertelenen ne varsa; hayalinizde resmi geçit...
Yani ertelediğiniz güzellikler...
Sımsıcak güneşli, apaydınlık bir sabahın özlemi...
Ağaçların yeşilinden, çiçeklerin renginden güneşin gülümsemesi...
Hafif bir rüzgarın taşıdığı "bahar" kokularıyla güne "merhaba" demek...
-Bitti artık demek...
Böyle güzel bir sabah bir kenara, artık yaşanacak hiçbir sabah yok...
Bir bardak demli çay yok...
Çocuk cıvıltıları yok...
Yok... Yok...
* * *
Haber konuşur: -Daldınız... Ve gönlünüzden güzel bir sabahın hayali geçiyor. Böyle bir sabah yaşamadınız mı hiç? Eğer ben gelmeseydim, eğer bu sabahı yaşama şansınız olsaydı, hayal ettiğiniz gibi yaşayacaktınız?
-Bilmiyorum... Dün hayal ettiğim gibi değil mesela... Ama aydınlık ve mutlu bir sabahtan daha güzel ne olabilir?
Haber güldü:
-Her sabah aynıdır... Sabahı güzel yaşamak başkadır.. Her sabah güzeldir çünkü o aydınlık güneş getirir...
Ama önce perdeleri açmalıydınız...
Önce gönlünüzü açmalıydınız...
* * *
-Demek her şey bitti... Demek yeni bir sabah yok!
* * *
Uyandığında vakit öğlene geliyordu...
Sabahı yine yaşayamamıştı...

Dünya Hali
Murat Başaran
27 Ocak 2001 Cumartesi
Türkiye Gazetesi

0 Yorum:

Yorum Gönder

 

2009 ·Vefâ Arşivi by TNB