Şiir

Şiir
Ben Osmanlıyım

Okudum Not Aldım

Okudum Not Aldım
Hayatta İki Şey

Türkçe... (Mi?)

Türkçe... (Mi?)
Tehlike...

Okudum Not Aldım

Okudum Not Aldım
Ne Çıkar Ateşböceği Sansalar Bizi…

Zamansız

10 Şubat 2010 Çarşamba

Serin bir nefesi, bir ağaç altında...
Bankta...
Yalnızlığa misafir olup...
Yaprakları dökülmeye devam eden bir ağaç altında...
Sarı sonbahar...
Serin ve hatta üşütmeye yakın/her an dayanamayıp kalkacakmış gibi...
Serin bir nefesi çekmek ve onu hissetmek ayak ucundan, beynin kıvrımlarına kadar...
Serin ve temiz...
***
Bir nefes daha, gözlerini kapatıp...
Yaprakların hışırtısı içinde/sessizliği dinlemek...
Sarı sessizlik...
Serin sessizlik...
***
Zamanı iç cebine koyup/bütün telaşlarıyla...
Zaman bir fotoğraf karesinde donmuş gibi...
Ama nefes almak özgürce...
Her seferinde daha serin...
Daha temiz...
Daha sonbahar...
Daha yalnız...
***
Akıp giden hayatı boşverip/oralarda bir yerlerde bırakıp...
Bir ağaç altında, yaprakları dökülmeye devam eden...
Üşümenin tadına varmak...
Birbirinden güzel nefeslerle...
Yavaş yavaş...
Hiçbir şey düşünmeden/üşümenin ve yalnızlığın kucağında...
Sonbaharın sarı aynasında...
Gözlerini kapatıp...
***
Bu bank...
Her gün geçip gittiğin ve görmediğin...
Ne işe yarar diye dert ettiğin belediyenin, en büyük hizmeti hâlbuki...
Tam da bu ağacın altında...
Sen gelip hayatı anlayasın diye...
Geç olmadan...
***
Bir nefes daha...
Serin ve temiz...
Belki son nefes...
Tadına vara vara...

Dünya Hali
Murat Başaran
15 Kasım 2006 Çarşamba
Türkiye Gazetesi

0 Yorum:

Yorum Gönder

 

2009 ·Vefâ Arşivi by TNB